Online comedyshows

Doen met / voor je collega’s!
Hou je collega’s gemotiveerd, ook in contactarme tijden!

  • Betrokkenheid en sociaal engagement stimuleren
  • Collega’s bedanken en ontspannen op een creatieve manier
  • Appreciatie en loyaliteit blijven tonen
  • Interne employer branding

Teambuildings, bedrijfsfeesten, apero’s etc. kunnen voorlopig niet doorgaan. MAAR… dit kan WEL: online shows voor collega’s! Vol humor, plezier en verbijstering.

Interesse?
Contacteer Jeroen voor meer informatie via jeroen@livecomedy.be


Wetenschappelijk

Sociaal contact, ook digitaal, versterkt de betrokkenheid en het sociale engagement.

Zoom screenshot

Tom Dijckmans – arbeidspsycholoog – www.tomdijckmans.be: “In deze tijd waarbij mensen van thuis werken en collega’s verspreid zitten over verschillende locaties, zijn de spontane en veelvuldige contacten die leiden tot verbondenheid gereduceerd. Het is nodig voor bedrijven hier iets voor in de plaats te voorzien, momenten waarop mensen elkaar wel tegenkomen, en niet altijd taak georiënteerd….dus virtuele koffiepauzes, bijpraatmomenten,….én ook live-comedy. Als bedrijf wil je ook in deze tijden een duidelijke boodschap naar de collega’s blijven uitsturen: ‘wij zijn er voor jou, we investeren in onze mensen, jullie zijn ons kapitaal’. Online live comedy sluit aan op deze vorm van ‘interne employer branding’.”

Caroline Dobbeleir – bedrijfscoach – Life Coach Of The Year (anno 2017) – www.carolinedobbeleir.be “Een 75 jaar durend Harvard-onderzoek heeft uitgewezen dat betekenisvolle sociale connecties/interacties met vrienden, collega’s, familie en dierbaren zorgen voor een langer en gezonder leven. Daarbij zijn eigenheid én verbondenheid, zowel in je privé- als je professioneel leven, uitermate belangrijk. Tijdens deze contactarme tijden, blijven gevarieerde interacties en “face-to-face” contact met collega’s, hetzij digitaal, dan ook absoluut noodzakelijk en hebben ze een positieve impact. Online ontspanning voor collega’s in de vorm van bv. een comedy show speelt zeker in op deze behoefte.”


VOORDELEN van een online show

  • zomer, herfst, winter, lente; online comedy gaat altijd door
  • toegankelijk voor iedereen en niet plaatsgebonden: bureau, thuis, buitenland/binnenland, op vakantie, onderweg, …; je logt in vanwaar je wil
  • intiem en uniek moment voor de collega’s
  • je kan er een drankje en hapje bij nemen terwijl je kijkt
  • (normaal gezien) genoeg beenruimte en geen wachtrijen 😊
  • budgetvriendelijk
  • het concept speelt in op de “digitaal is het nieuwe normaal” trend (cfr. P. Hinssen)

GETUIGENISSEN

  • Intracto N.V. – Roel Van Aelst: “Dit was een leuk alternatief voor ons teamweekend dat helaas niet doorging. Onze mensen hebben echt goed gelachen en de interactie van Jeron was top. Bedankt.”
  • DP World – Kris Thieren: “DP World heeft een hart voor haar collega’s én toevallig ook voor stand-up comedy. Deze online coffee-break met live show van Jeron werd bij iedereen positief onthaald. Bedankt voor de hele organisatie, het was een geslaagde activiteit, zeker ook voor onze thuiswerkers!”
  • iCredit – Sven Bruggeman: “Om onze appreciatie te blijven tonen aan de medewerkers, ging onze company drink online door met een live stand-up comedy show. We wisten niet hoe het zou uitdraaien maar het was een blij weerzien en iedereen was laaiend enthousiast over het comedy-initiatief. Zeker voor herhaling vatbaar.”
  • Vos Technics – Ilke Buyse: “Wat een krak van een kerel (mentalist Piet Kusters) was dat! Ik blijf me nog steeds afvragen hoe hij dat allemaal doet. Ongelofelijk knap. Wij zijn met niet zoveel maar dat maakte niets uit en er was zeker niet minder ambiance. Ik heb er echt van genoten om die jonge enthousiaste mentalist online aan het werk te zien. Doe zo voort, zou ik zeggen”.

CASES

Case iCredit

Als de coronacrisis ons tegenwoordig nog iets duidelijk maakt, is het wel dat we sociaal contact hoog in het vaandel dragen. We missen het en om dat te compenseren zoeken we elke dag massaal naar alternatieven. Skype, Zoom, Teams Bluejeans, enz….de online babbels met vrienden en familie zijn alom aanwezig. Zo ook voor veel bedrijven, zijn de online meetings met collega’s dagdagelijkse kost geworden. Dat bracht LiveComedy.be en iCredit op het idee om op deze digitale trend in te spelen, door het lanceren van live comedy via videoconferentie.

In de beginfase wordt er sterk ingezet op bedrijven. Bedrijfsfeesten, -uitstappen, -apero’s, enzovoort zijn momenteel afgelast of uitgesteld, maar de drang van bedrijven om op originele manieren hun medewerkers met elkaar in contact te houden en ze bovendien te bedanken en te belonen voor hun inspanningen tijdens deze corona-crisis, is meer dan ooit aanwezig. De eerste try-out show van LiveComedy.be bleek een succesvol antwoord aan deze behoefte.

Het publiek, allemaal collega’s, was blij elkaar online te zien in een meer relaxte, ontspannen sfeer en ze genoten zienderogen van Jeron Dewulfs optreden. Dat ze van hun werkgever op voorhand een drankje en hapje toegestuurd hadden gekregen, was een leuke verrassing en maakte het online weerzien compleet. Voor Jeron was het een intense en bijzondere beleving die naar meer smaakt. Het spreekt voor zich dat dit concept perspectief biedt om die (podium)honger te stillen tijdens de corona-crisis.

Coronacrisis & Creativiteit

iCredit is gespecialiseerd in rekrutering, detachering en interim management van finance profielen. Omdat hun medewerkers bij klanten werken op locatie, organiseert ze maandelijkse een drink of uitstap waar collega’s elkaar beter leren kennen en informatie uitwisselen in een relaxte sfeer.

Sven Bruggeman & Koen Van De Walle (MP): “Betrokkenheid en engagement zijn belangrijke waarden binnen onze organisatie. Onze medewerkers tonen dagelijks het beste van hun zelf bij onze klanten. Onze appreciatie tonen we door middel van leuke events en we proberen de onderlinge betrokkenheid van collega’s te vergroten. De coronacrisis zorgt er voor dat de afstand nog groter wordt, daarom vinden we het belangrijk om deze onderlinge verbondenheid te blijven ondersteunen”.

Ondanks de coronacrisis, vond iCredit dat de company-drink moest doorgaan, maar dan online. De kaart werd getrokken om, samen met LiveComedy.be, een online comedyvoorstelling te organiseren en zo de medewerkers een fijn weekend te wensen.

LiveComedy.be haar eerste online live show mét live publiek

Tom Bertels, oprichter en bezieler van LiveComedy.be: “Om te slagen in een comedyshow is de aanwezigheid van live publiek een must. Een comedyshow brengt vaak een verhaal met samenhang en is wendbaar in functie van de reacties van het publiek (lachen, roepen, …) die al dan niet volgen op het verhaal en de humor van de comedian. Kortom, de comedian wil zijn publiek zien en horen om de show succesvol te maken. Als we dat online willen doen mag dat niet anders zijn.”

Om de company-drink kracht bij te zetten, stuurde iCredit op voorhand een drankje en hapje naar al haar 60 medewerkers. Na enkele testen met het video-call platform Zoom beet Jeron Dewulf op donderdag 30/04 om 17u30 de spits af met een online live show voor een online live publiek. Gedurende 20 à 30 minuten gaf Jeron het beste van zichzelf en met succes!

Jeron Dewulf: “More, more, more! Wat een rush! Het voelde alsof ik terug mijn allereerste stand-up comedy show ging doen. Het was een bijzondere ervaring. Het publiek is vlakbij hoewel ze eigenlijk van overal over het land zaten te volgen. Ik heb ook bewust gevraagd om micro’s en videostreams aan te laten om hun reacties goed te zien. Met momenten is het improviseren maar dat maakt het spannend en laat dat nu net mijn specialiteit zijn. Nu we niet op de planken mogen staan voor een publiek, is dit een heel welgekomen alternatief tijdens de corona-crisis. More, more, more please.”

Sven Bruggeman, iCredit: “We wisten niet wat we moesten verwachten en wilden onze collega’s even de dagdagelijkse realiteit doen vergeten, de lachspieren testen. Gewoon, even sit-back en relax! Jeron is grandioos geslaagd in het opzet.”

Het concept: “leuk en intiem”

Bedrijfsfeesten, uitstappen, apero’s, etc zijn momenteel afgelast of uitgesteld. Maar bedrijven blijven, meer dan ooit, zoeken naar originele manieren om hun medewerkers als het ware te bedanken en belonen voor hun inspanningen tijdens de coronacrisis. Andere bedrijven willen hun meetings dan weer wat luchtiger te maken. Dit concept beantwoordt aan deze behoefte.

Het concept van LiveComedy.be is eenvoudig en heel toegankelijk. Je laat je collega’s via een link deelnemen in een “zoom-room”, waar een bekende comedian een korte privéshow houdt van 20 tot 30 minuten, eventueel gebrieft met wat info over het bedrijf of enkele werknemers.

Voor de collega’s is het een leuke en bijzondere ervaring. Ze kunnen elkaar zien in een ontspannen sfeer, een glaasje drinken en bovendien zit er een bekende comedian mee in hun zoom-room die hen persoonlijk aanspreekt. Dat maakt het voor hen best intiem en uniek.


Case Intracto


Case Piet Kusters

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
We gebruiken cookies op deze website om uw gebruikerservaring te verbeteren. Door verder te gaan, gaat u hiermee akkoord. Meer informatie